Kurs z zakresu planowania i prowadzenia nawigacji lądowej w działaniach taktycznych. Szkolenie trwa dwa dni i kończy się egzaminem praktycznym.
PROSIMY O ZWRÓCENIE UWAGI NA LISTĘ SPRZĘTU KTÓRA ULEGŁA ZMIANOM I BĘDZIE NIEZBĘDNA DO UCZESTNICTWA W KURSIE
START KURSU: 07.06.2025 g. 8:00 (w gotowości do rozpoczęcia zajęć)
ZAKOŃCZENIE KURSU: 08.06.2025 około g. 15:00
PLAN RAMOWY:
- Dobór wyposażenia do prowadzenia nawigacji lądowej
- Pomiar odległości i kątów w terenie
- Praca na mapie
- Planowanie trasy marszu
- Podstawy łączności (procedury łączności, obsługa radiostacji VHF, podstawy konfiguracji urządzenia z oprogramowaniem ATAK-Civ)
- Nawigacja w dzień
- Nawigacja w nocy
LOKALIZACJA: ul. Szkolna 2, Mrozy (Szkoła Podstawowa nr 1 im. R. Traugutta w Mrozach)
ORGANIZATOR: Centrum Szkoleń Taktycznych, SJS Strzelec, Podoficer Strzelecki
ILOŚĆ MIEJSC: ograniczona (decydują daty zgłoszeń) Minimalna liczba potwierdzonych zgłoszeń wymagana do odbycia się kursu: 6.
MINIMALNY WIEK: ukończone 16 lat (Niepełnoletni wymagana niezbędnie zgoda rodziców. Wzór zgody pod poniższym linkiem.) https://tinyurl.com/ZgodaKP
KOSZT KURSU:
osoby do 18 roku życia - 100 zł (50zł zaliczki na konto + 50 zł płatne na miejscu w dniu kursu). Zniżka wiąże się z koniecznością okazania na początku kursu dokumentu potwierdzającego wiek.
pozostali - 150zł (100zł zaliczki na konto + 50 zł płatne na miejscu w dniu kursu)
NR KONTA: Zostanie przesłany w odpowiedzi na zgłoszenie.
OSTATECZNY TERMIN WPŁATY: do 02.06.2025 do godz. 23.59
Pojawienie się bez wysłania zgłoszenia lub bez wpłaty zaliczki wiąże się z dopłatą w wysokości 50zł do bazowego kosztu.
W przypadku rezygnacji zadatek nie podlega zwrotowi, traktowany jest jako wpłata na cele statutowe.
ZGŁOSZENIA:
Najpóźniej do 01.06.2025 do godz. 23.59, należy przesłać mailowo na adres:
sjs.siedlce@gmail.com
W tytule maila:
KNB '25 - imię nazwisko
W treści maila:
- Imię i nazwisko,
- Jednostkę / Organizację,
- Wiek
-"Przyjmuję do wiadomości że braki w wymaganym wyposażeniu będą skutkowały niedopuszczeniem do kursu".
W przypadku zgłoszeń grupowych przesyłać powyższe informacje w formie tabelarycznej w wiadomości e-mail (nie w formie załącznika z plikiem). Prosimy o niewysyłanie danych osobowych niewymaganych w zgłoszeniu.
HARMONOGRAM RAMOWY:
SOBOTA
8:00 - Apel rozpoczynający kurs
8:15 - 9:00 - Czynności administracyjne, weryfikacja wyposażenia
9:00 - 18:30 - Zajęcia programowe (w tym krótkie przerwy)
18:30 - 19:30 - Przerwa
19:30 - 01:30 - Zajęcia programowe
NIEDZIELA
08:30 - Pobudka
08:30 - 11:30 Zajęcia programowe
11:30 - 14:00 Egzamin praktyczny
14:00 - 14:30 Apel kończący kurs
Organizatorzy zastrzegają sobie prawo zmiany harmonogramu.
WYPOSAŻENIE WYMAGANE i SUGEROWANE
WYMAGANE KRYTYCZNE - braki oznaczają niedopuszczenie do kursu:
- Kompas płytkowy z lusterkiem – cechy modelu obowiązkowe: firma: Silva, Suunto, model zawierający lusterko i przeźroczystą płytkę, np. Silva Ranger S lub Suunto MC-2
- Czołówka z czerwonym światłem (np. Mactronic Nomad 03 / Black Diamond Cosmo 350) + baterie zapasowe
- Kompas/busola - zapasowa, zalecamy busolę pryzmatyczną (model US Cammenga)
- Krokomierz (tzw. ranger beads, po instrukcję odsyłamy do Kuby z Universal Survival)
- Ładowarka do telefonu i powerbanka z kablami
- Telefon, z systemem operacyjnym android z kartą SIM z dostępem do Internetu, z zainstalowanym oprogramowaniem ATAK-CIV
- Worki strunowe do zabezpieczania elektroniki.
- Powerbank min 10k mAh
- Linijka min 15 cm
- Marker permanentny (np. Sharpie twin tip)
- 2x ołówek, gumka
- Notatnik wodoodporny (max A5)
- Kamizelka odblaskowa
Reszta wyposażenia według standardu KP1:
- Umundurowanie dostosowane do warunków (np. Helikon MBDU)
- Obuwie (np. Lowa Zephyr MK2)
- Atrapa broni długiej (np. gumowa replika AK), mile widziane atrapy karabinków maszynowych
- Pas do broni (np. Helikon two point carbine sling)
- Oporządzenie taktyczne z ładownicami na minimum 4 magazynki + 2 ładownice na granaty dymne zamykane klapką + ładownica na apteczkę + miejsce na przynajmniej 1 litr wody (butelka PET, butelka Nalgene, bukłak) (np. komplet pasoszelek PLCE)
- Plecak jednodniowy (do 24 godzin w terenie, w kolorach maskujących, np. Janysport Grot PP25)
- Rękawice robocze/taktyczne (w kolorach maskujących) (np. DA Crocodile LONG)
- Ochronniki stawów (minimum piankowe wkładki kolan, zalecane twarde typu Alta Superflex)
- Okulary ochronne z wizjerem czystym/białym (zgodne z normą EN166 lub EN 172, dobrze przylegające do twarzy np.: Bolle Slam Clear)
- Ochronniki słuchu (minimum stopery piankowe, zalecane zatyczki typu Combat Arms 3M)
- Kapelusz patrolowy (np. Helikon Boonie Mk2 Hat, NIE dopuszczamy czapek z daszkiem, jedynym dopuszczalnym zamiennikiem jest hełm)
- Oczy Rangera/Elementy fotoluminescencyjne (nie odblaskowe) MINIMUM 2 pary (na nakryciu głowy + na plecaku)
- Dodatkowa górna warstwa odzieży (np. bluza mundurowa, bluza polarowa, kurtka puchowa, wiatroszczelna - wedle uznania, dostosowane do pogody) zapakowane wodoodpornie
- Czapka zimowa (np. Helikon Watch Cap)
- Komin / kominiarka (np. komin Buff Merino, w kolorach maskujących, musi mieć możliwość wykorzystania jako komin)
- Dodatkowe skarpety (minimum 2 pary, np. Helikon Merino Socks), zabezpieczone wodoodpornie
- Czyste obuwie na zmianę (do poruszania się w budynku, w miejscu zakwaterowania)
- Poncho / płachta biwakowa o wymiarach minimum 2 x 1,5 m (np. Helikon Poncho US Model)
- 10 metrów sznurka (dowolny, w kolorach maskujących)
- 3 litry wody + pojemniki (np. butelki, bukłaki)